L'ORNITONIGMA

dimarts, 24 de febrer del 2009

Gavines entre Premià i Arenys (Maresme) el 23/02/09

Ahir va ser una bona jornada de gavines. A la tarda vaig recórrer diferents punts de la costa sud del Maresme observant marines. El més interessant el vaig trobar a Premià de Mar i, especialment, a Arenys de Mar.

A Premià el més destacables va ser un estol mixt de gavines corses i capnegres (Larus audouinii i L. melanocephalus). De les primeres n’hi havia 44 ex. (totes adultes i no arribava a la desena el nombre de subadults. Quant a les segones, en vaig comptar 45 adults i un ex. de 2n hivern. Malauradament romanien a l’aigua _amb l’arribada del bon temps la gent torna a omplir les platges- i, en el cas de què n’hi hagués, no vaig poder veure cap anella.

A la resta de la costa, molt poca cosa. El punt calent era a Arenys. Entre les platges i el port vaig registrat set espècies de làrids, que indico tot seguit:

Larus melanocephalus: 23 adults, un 2n hivern i un 1er hivern a la platja de…; 144 adults, un 2n hivern i un 1er hivern a la platja de…; i 90 adults, set de 2n hivern i un 1er hivern al port.

Larus ridibundus: al voltant de 200 ex.

Larus canus: l’exemplar de 2n hivern, que volta per la zona des del 6 de febrer.





Larus audouinii: 48 ex., un dels quals portava anella blanca amb codi negre ADXP al tars esquerre i metàl·lica al dret.





Larus fuscus: 8 adults, un ex. de 3er hivern i un 1er hivern.

Larus michahellis: al voltant d’un centenar. Amb va cridar l’atenció un exemplar de 2n hivern mudant a 2n estiu que mostrava una mena de semicollar fosc a la base de la nuca i que s’estenia difusament cap els costats, recordant una mica el patró d'una gavineta de tres dits.





Rissa tridactyla: En queda el dubte de si eren 3 ó 4 ex.; vaig veure dos simultàniament a la platja de...; des del dic vaig veure alhora els dos de la platja i un a la teulada de la llotja; i posteriorment dos aturades al aigua a dins el port.




Per últim, esmentar que no vaig veure el Remena-rocs que està hivernant al port. De moment, la darrera observació la va fer l'Enric Badosa a la punta vella el passat 22 de febrer.