L'ORNITONIGMA

divendres, 4 de juny del 2010

Seguiment de Corriol camanegre a El Garraf

Les parelles de Corriol camanegre que tinc controlades de moment se’n surten. Al dic de Ponent del port de Vilanova i la Geltrú, he pogut confirmar la reproducció de l’espècie. El 13/05/10 vaig veure la còpula d’una de les parelles, el 21/05/10 altra de les parelles defensava el seu territori front un nombrós estol de gavines corses; i ahir, 3/06/10, vaig trobar els nius. Eren les femelles les que covaven i no vaig detectar cap dels mascles. Tots dos nius es trobar a una zona perifèrica en relació a la zona de més activitat de les obres del port, pel que el tràfec de gent i vehicles no sembla afectar-les gaire. Una altra cosa és que l’indret és un punt de trobada per centenars de gavians... A veure com se’n surten.
Vaig poder fer dos vídeos de molt baixa qualitat, on es poden veure les dues femelles als respectius nius.


D’altra banda, una de les parelles de Cubelles continua covant. Quant l’altra, només he vist un dels dos polls que vaig veure el 20 de maig, i ja lluïa un perfecte plomatge. Durant una bona estona, a última hora del vespre, vaig estar controlant amb el telescopi la parella del niu. La veritat és que se’n surten prou bé. La gent passa molt a prop i els adults no es mouen del niu, només se’n van anar quan un gos s’hi va apropar. Us deixo un vídeo del mascle tornant a covar després d’aquest esdeveniment.

2 comentaris:

Marc Olivé ha dit...

Hola Quique,

El 23/5 al matí vaig veure un poll de pocs dies campant al dic de Ponent i vigilat pels seus progenitors. Des de llavors no l'he vist més.

Salutacions,

Marc

Ocells del Barcelonès i rodalies ha dit...

Hola Marc, Jo fins ara he vist només diversos displays d'una de les parelles davant la presència de potencials depredadors i els nius que ja he comentat. Aquesta setmana tornaré a passar per veure com evoluciona la cosa.

Salutacions,

Quique