L'ORNITONIGMA

dijous, 18 de novembre del 2010

Gavines a Vilanova i la Geltrú

Ahir a la platja de Sant Cristòfol de Vilanova i la Geltrú, em vaig trobar amb dues conegudes. Dos exemplars de Gavià fosc (Larus fuscus) anellats a Dinamarca en el marc del projecte de Kjeld Tommy Pedersen.

El primer és un exemplar adult amb anella blava i codi blanc V.583. Ha estat registrada per la zona des del 2009, i es comporta com un hivernant. Aquesta temporada va ser localitzat per primer cop el 24/09/19 (Marc Olivé).
















El segon exemplar  és un 2n hivern amb anella groga i codi negre V3SJ. Aquest ocell l’hivern passat es movia principalment pel port de Tarragona i la seva àrea d’influència. A finals de març es va registrar la seva presència a Vilanova, on va romandre fins al 16 d’abril. Ahir va ser el primer registre d’aquesta tardor. A veure quin és el seu comportament.


Per veure una foto de la evolució de la seva muda, podei clicar aquí.

















A més a més vaig veure un exemplar de Gavià argentat (Larus michahellis) anellat a la illa de Menorca amb anella taronja i codi negre B1HA. Podeu consultar informació sobre el projecte en aquest enllaç: www.skuasl.org

D’exemplars anellats no en vaig localitzar més, tot i que hi havia una bon grapat de gavines i gavians. Com que vaig arribar a la tarda, només vaig poder controlar la platja de Sant Cristòfol i el port. I varen surtir les següents xifres:

Chroicocephalus ridibundus: 206
Larus melanocephalus: 100
Larus fuscus: 158
Larus michahellis: 96

Al port també hi havia:

Phalacrocorax carbo: 8
Sterna sandvicensis: 2