L'ORNITONIGMA

dimecres, 26 de maig del 2010

Les tres espècies de corriols a Cubelles

Aquesta tarda, 25/05/10, a la desembocadura de El Foix, hi eren presents les tres espècies de corriols que es poden veure a Europa. Hi havia una femella de Corriol Petit (Charadrius dubius) –que per cert és la primera observación que tinc d’aquesta espècie aquesta primavera en aquest indret-; dos corriols grossos (Charadrius hiaticula); i una femella de Corriol camanegre (Charadrius alexandrinus).

Tot seguit podeu veure fotos de mascles de les tres espècies:

Corriol petit


















Corriol gros















Corriol camanegre
















D’aquest últim, n’he trobat un niu a una platja de Cubelles. Havia anat a un dic per fer una ullada al mar. Hi vaig estar una bona estona, però tret de dos mascarells immadurs no hi vaig veure res (això del pas de marines va com va, dies bons i dies d’una sequera absoluta). En tornar, quan ja es posava el sol, m’ha sortit, a uns dos metres de distància, un mascle de Corriol camanegre fent-se el ferit. Ja sabem que vol dir això, que ben a prop hi ha un niu o bé pollets petits. Li he fet una foto ràpida i m’he enretirat per tal de no molestar-lo. Ja a una distància de seguretat, he vist com sortia del camí i s’endinsava entre la vegetació. Allí, a una clariana i sobre un petit turonet, es va aclocar i va continuar covant. Un niu de corriol a una zona molt molt freqüentada. A veure si en té sort i pot en sortir-se. Us deixo una foto de l’au davant meu fent el display i un vídeo covant al niu.  
















1 comentari:

Anònim ha dit...

mr ha gustado mucho tu blog
saludos