L'ORNITONIGMA

dijous, 5 d’agost del 2010

Sobre els corriols camanegres de El Garraf


Durant aquest curs, Vilanova i la Geltrú i les seves rodalies han estat les meves zones de campeig. No han estat gaires les sortides que vaig fer, però han estat totes les que he pogut. El fet de recórrer i descobrir una àrea nova, ja és prou interessant per si mateix. Tanmateix amb el que més he disfrutat ha estat amb l’observació de les diverses parelles de Corriol camanegre que hi vaig trobar.

En conjunt vaig localitzar, de nord a sud, dues parelles al dic de Ponent del port de Vilanova i la Geltrú, una parella a la platja Llarga (El Prat de Vilanova), i dues parelles a Cubelles. Les últimes informacions de primera mà les vaig obtenir el 3 de juny. D’ençà no vaig tenir més oportunitats de fer-ne seguiments. No obstant això, la meva alegria va ser rotunda quan l’11 de juliol, en Jaume Viader informava a través del fòrum Auscat que les parelles del dic de Ponent tenien a primers de juny 1 i 3 polls de 12-15 dies, i que “dues setmanes més tard, un mascle amb 2 joves i un altre jove que semblava anar per lliure.” De la resta de parelles només sé que la de Platja Llarga havia perdut la posta a causa de les fortes plujes de finals de la primavera. I pel que fa a les de Cubelles, una havia tret un poll, que desconec si finalmente se’n va surtir; i l’altra conservava el niu, però desconec si va tirar endavat la llocada.