L'ORNITONIGMA

diumenge, 24 de febrer del 2008

Cal Tet: 18 de febrer

Després de diversos mesos sense visitar el Delta del Llobregat, el passat dia 18 vaig fer una visita a Cal Tet (El Prat del Llobregat). Amb un dia gris, un cel molt ennubolat amb pluja intermitent i vent fort, les expectativas eren bones. Esperava que un temps tant dolent entrés alguna cosa interessant. A la gola del riu, hi havia un grup d’almenys nou cabussons emplomallats Podiceps cristatus i un parell de cabussets Tachybaptus ruficollis, impresionava veure’ls balancejar-se entre les onades. A més a més, un Corb marí emplomallats Phalacrocórax aristotelis i algun gros P. carbo; poca cosa, però, més vaig trobar. No hi era (i si hi era no el vaig veure) l’Eider Somateria mollissima que hi roman des de fa si més no dos mesos i havia estat observat el dia anterior.

Realment no hi havia gaire cosa, la majoria de làrids es concentraven a la platja de Ca l’Arana; la distància però des del punt d’observació i les males condicions meteorològiques, no em van permetre escanejar els grups. Així doncs, em vaig concentrar en les llacunes. Tanmateix, estava clar que no era el dia, tret d’unes poques gavines capnegres Larus melanocephalus, algun gavià (L. michahellis / fuscus) i naturalment les gavines rialleres, algunes de les quals adquiriesen un to rosat al pit amb el plomatge nupcial (veure foto), no hi havia gaire més.






Larus melanocephalus de 2n hivern

Larus melanocephalus adult.


En la següent fotografia es pot observar un exemplar embrutat de fuel, les taques s'extenien bàsicament per la totalitat de l'abdomen i les infracobertores caudals.




A la resta de le llacuna, poca cosa més: tres polles blaves Porphyrio porphyrio, els sempre presents collverds, algun anec xiulador Anas Penélope, un grupet de xarxets i ànecs cullarots A. clypeata i diverses parelles d’ànecs grisets A. strepera.


Porphyrio porphyrio

Anas penelope


El més interessant, sens dubte, el vaig veure des de l’observatori del Sabogal. Allí pasturava l’Oca riallera Grossa Anser albifrons de 1er hivern que va apareixer a Molins de Rei el 16/12/07 i posteriorment es va traslladar a Cal Tet. Per més informació consulteu Llobregat Delta Bird News.



Anser albifrons

Ja que la llacuna resultava una mica aborrida, em vaig centrar en els calaixos de depuració. A destacar el gran nombre de repicatalons Emberiza schoeniclus i sobretot de mosquiters Phylloscopus collybita. També dues parelles de Netta rufina i al menys quatre nius de Fotga Fulica atra.


Emberiza schoeniclus femella

Emberiza schoeniclus mascle


Phylloscopus collybita
Amb el que més vaig disfrutar va ser però amb una Boscarla mostatxuda Acrocephalus melanopogon amb el seu característic reclam, que durant uns breus instants va rompre a cantar.